Ik ben beroepsmilitair geweest van 1979 t/m 2020. In mijn Klu tijd was ik Specialist Vliegtuigonderhoud (SPEC VO) bij 299 Squadron van de Groep Lichte vliegtuigen (GPLV) op de Vliegbasis Deelen. Destijds vloog je als monteur altijd mee op buitenlandse trips. De meeste trips waren uiteraard naar West-Duitsland. In 1985 moesten wij met 2 BO105 helikopters een Amerikaanse UH1 helikopter begeleiden langs het IJzeren Gordijn ivm filmopnamen door de Amerikanen. Echter was het niet zomaar toegestaan om langs of op de grens met oost en west te vliegen. Er was voor deze vlucht speciale toestemming verleend en daarvoor hadden wij een collega van de Bundesgrenzschutz mee aan boord. Het was een hele bijzondere trip welke mij nog vers in het geheugen ligt.
Een paar dagen na mijn eindexamen
Begin juli 1954 moest ik me melden in Nijmegen. Ik dacht helikopterpiloot te worden. Daarom dacht ik de Koninklijke Luchtmacht zit op mij te wachten. Niet dus. Infanterie-opleiding rond Nijmegen, schuttersputjes graven, gamellen schoonmaken na de maaltijden in de...