ALARM op Vliegbasis Eindhoven

ALARM op Vliegbasis Eindhoven

Van de 40 jaar die de koude oorlog heeft geduurd heb ik er ruim 30 in ’s Konings wapenrok beleefd, van 1958 tot het einde in 1989. Een van de kenmerken van die periode bestond uit de veelvuldige alarmering van staven en onderdelen om de paraatheid te testen, vaak...
ALARM op de KMA

ALARM op de KMA

Van de 40 jaar die de koude oorlog heeft geduurd heb ik er ruim 30 in ’s Konings wapenrok beleefd, van 1958 tot het einde in 1989. Een van de kenmerken van die periode bestond uit de veelvuldige alarmering van staven en onderdelen om de paraatheid te testen. Vaak was...
Aankomst in Bramsche. Uit het Dagboek van Kees Eulink

Aankomst in Bramsche. Uit het Dagboek van Kees Eulink

Dinsdag 14 september 1954 Dit is de grote dag hoewel zij namelijk met een groot nadeel begon want om 02.30 moesten we het bed uit. Na het eten, om 05.30 uur zijn we richting Duitsland vertrokken. De colonne was 40 wagens groot en ging via Roermond de grens over, het...

5 september 1972

Er zijn maar weinig dagen, van een halve eeuw geleden, die ik me herinner als de dag van gisteren. Één van die dagen is 5 september 1972. Die middag zat ik op wachttoren 2 van de LA van het 1e GGW, 120 squadron te Borgholzhausen. Op die dag vond het verschrikkelijke...
je moest toch je plicht doen

je moest toch je plicht doen

In maart 1979 kwam ik op de Frederik Hendrik kazerne te Vught terecht, bij de genie. Mijn functie was sappeur wat betekende dat je moest graven met de schep, prikkeldraad trekken, bruggen bouwen of opblazen en landmijnen leggen. Een drukke tijd waar je weinig tijd had...