Bezoek Fort Buitensluis & legervoertuigen

Fort Buitensluis

Zaterdag 17 en zondag 18 mei opnieuw onze poorten voor het publiek. Het fort is van mei tot en met september elk weekend geopend. Iedere tweede zaterdag en zondag van de maand zijn er speciale open dagen met extra activiteiten en rondleidingen door onze gidsen.

Weekend zaterdag 17 en zondag 18 mei
Kom langs en wandel zelfstandig over het fortterrein. Via QR-codes op paaltjes kom je meer te weten over het fort. Wil je mee met een rondleiding? Kom dan naar een van de speciale open dagen. Bij de beheerderswoning kun je genieten van iets lekkers: een warme kop koffie of thee, frisdrank én een lekkere punt appeltaart.

Extra op 17 mei: legervoertuigen op het Fort
Op zaterdag 17 mei rijdt de vriendengroep van de 12 Provincies Trophy met oude legervoertuigen door de Hoeksche Waard. Tussen 12:00 en 14:00 uur maken zij een stop bij Fort Buitensluis. De combinatie van deze bijzondere voertuigen met het historische fort levert een prachtig plaatje op. Kom kijken en stap even terug in de tijd!

NB: Kom als het kan te voet of met de fiets, want het aantal parkeerplekken bij het fort is beperkt.
We hopen je snel te zien op Fort Buitensluis – voor een verrassend, leerzaam en gezellig uitje!

Adres: Fortlaan 10, 3281 KA Numansdorp

Bezoek Fort Buitensluis & legervoertuigen | Fort Buitensluis

Bezoek Fort Buitensluis & legervoertuigen

Van: 17 mei 2025

Tot: 17 mei 2025

Prijs volwassenen: € 0.00

Prijs kinderen: € 0.00

Verhalen

Een paar dagen na mijn eindexamen

Begin juli 1954 moest ik me melden in Nijmegen. Ik dacht helikopterpiloot te worden. Daarom dacht ik de Koninklijke Luchtmacht zit op mij te wachten. Niet dus. Infanterie-opleiding rond Nijmegen, schuttersputjes graven, gamellen schoonmaken na de maaltijden in de...

De belevingen van een marinier

Gouden Leeuw Verhaaltje uit "De belevingen van een marinier" Gedurende mijn tijd bij het Korps Mariniers van 1980-1984 ben ik een tijdje chauffeur 'kopstukken' geweest. Ik was geplaatst in Marine Kazerne Den Haag ofwel MKDG. Het was een mooie tijd. Ik had een gele...

De Koude Oorlog herbeleven; van toen naar nu.

Mijn diensttijd was bij de Koninklijke Luchtvaart, van 1975 tot in 1977. Uiteindelijk gewond uit de dienst gegaan. Tijdens een drukke burgercarriere in 2000 volledig overspannen geraakt. Als therapie ben ik me o.a. gaan bezig houden met de erkenning van de Koude...

Nare tijd in Seedorf: lichting 84-5

Bij deze een vervolg op mijn vorig stuk over mijn diensttijd van de lichting 84-5. Zoals al eerder vermeld hadden we een kapitein van Loon in Seedorf die ik gigantisch heb lopen kloten tijdens mijn diensttijd. Dat ik nooit bevorderd ben was ook nooit mijn...

Helmut het spook

In 1980 kon je geconfronteerd worden met Helmut. Helmut was een gesneuvelde Duitse soldaat die op de vliegbasis doodgeschoten was. Je kon hem tegenkomen als je op patrouille was. Hij rammelde met zijn kettingen en kwam van een heuvel op je afgerend. Ik heb hem...

Wat een waardeloze diensttijd

Ik moest verplicht opkomen in de lichting 84-5 bij de 42 pantserinfanterie Limburgse jagers. Na 4 maanden een vervelende tijd te hebben gehad in Oirschot, waar de opleiding plaatsvond met dank aan sgt Reids, moesten wij de laatste 10 maanden naar Seedorf. De...

Technische Specialisten in Koude Oorlog 1975 opleiding

In 1975 kwam ik op als Technisch Specialist Haarlem Ripperda Kazerne Haarlem. Ik had getekend voor 4 jaar bij de Koninklijke Landmacht. Opleiding in Haarlem 2 maanden militairen vorming, 2 maanden rijopleiding, 2 maanden kaderopleiding, In 1975 Haarlem rolde de...

Vluchtschepen

In de veerhaven van Numansdorp hebben tijdens de Koude Oorlog een tweetal schepen paraat gelegen om te vluchten vanuit Nederland ten tijde van een mogelijke inval (Er was toen nog een open verbinding naar zee). Dit waren de schepen Willem 1 en Willem 2, later zijn...

Seedorf 1965-1966

Allereerst mijn dienstplichtige militaire loopbaan: Juni-juli 1965: 4e depot infanterie Maastricht basistraining Augustus-september 1965: rijopleiding tot motorordonnans in Venlo. Motor: Matchless 350 cc, bouwjaar 1949. 30 september 1965 – 10 november 1966:...

Deel je eigen verhaal

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.

Auteur gegevens

Vul hieronder je contactgegevens in, zodat de afzender van dit verhaal juist is.
Wordt niet gepubliceerd
10 cijfers
Mijn auteursnaam mag

Schrijf je verhaal

Inhoud
Klik of sleep een bestand naar dit veld om te uploaden.
Dit mag een jpg, jpeg, png of gif bestand zijn van max. 1Mb.
Locatie bij dit verhaal
Selectievakjes